Abstract
The first part of the article analyses briefly selected tourist attractions of Majorca. Tourists traveling to the island are drawn not only to the beautiful, sandy, and stony beaches, picturesque bays, but also the scenic national park and caves. The island, however, is not only admired for those qualities but for its historical traditions which left behind monuments – both secular and sacral. This place is worth visiting for its spending culture and art and also for the customs and habits of the local communities. The second part of the article contains an analysis of tourist infrastructure and a strategic planning method (SWOT analysis). Majorca has an alluring quality that attracts tourists and makes them return frequently.
References
Castillo A.V. 2006. Valldemossa. Llucmajor: Editado por.: Repreco C.B. ISBN 84-89403-09-0.
View in Google Scholar
Cieślikowski K., Żemła M. 2002. Pozycjonowanie obszaru recepcji turystycznej z wykorzystaniem map percepcji. „Marketing i Rynek” nr 2, s. 20–21.
View in Google Scholar
Community at the Sanktuary of Lluc. 2003. Lluc – Mallorca – Words and Image. Llucmajor: Editado por.: Repreco C.B. ISBN 84-89403-01-5.
View in Google Scholar
Dziedzic E. 1998. Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i Opracowania Szkoły Głównej Handlowej nr 442, s. 9. Warszawa: SGH.
View in Google Scholar
Goncalves V.F.C., Aguas P.M.R. 1997. The Concept of Life Cycle, An Application to the Tourism Product. „Journal of Travel Research” nr 4, s. 24.
View in Google Scholar
Kozioł L., Muszyński Z. 2009. Determinanty rozwoju turystyki na obszarach leśnych Małopolski. „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” nr 3(14), s. 166.
View in Google Scholar
Kruczek Z. 2005. Europa geografia turystyczna. Kraków: Proksenia. ISBN 83-921418-3-0.
View in Google Scholar
Lee P. 1999. Majorka i Minorka. Bielsko-Biała: Pascal. ISBN: 83-87696-42-0.
View in Google Scholar
Materiały udostępnione przez Ambasadę RP w Madrycie. 2005.
View in Google Scholar
Rudnicki B. 2007. Majorka i Ibiza. Warszawa: Wydawnictwo Mediaprofit. ISBN 978-83-60174-76-0.
View in Google Scholar
Stasiak A., Włodarczyk B. 2003. Produkt turystyczny – miejsce. „Turyzm” t. 13, z. 1, s. 26.
View in Google Scholar
Stasiak A. 2005. Strategie rozwoju produktu turystycznego obszaru. W: Polityka turystyczna. Praca zb. pod red. A. Panasiuka. Szczecin – Kopenhaga: Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego. ISBN 83-89142-38-4.
View in Google Scholar
Straszewicz L. 1982. Hiszpania. Warszawa: PWN. ISBN 83-01-04037-8.
View in Google Scholar
Wanagos M. 2005. Marketing w zarządzaniu turystyką w regionie. W: Polityka turystyczna. Praca zb. pod red. A. Panasiuka. Szczecin – Kopenhaga: Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego. ISBN 83-89142-38-4.
View in Google Scholar
Zawistowska H. 2003. Rola Unii Europejskiej w poprawie jakości produktów turystycznych. W: Kierunki rozwoju badań naukowych w turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. ISBN 83-01-14112-3.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License