Pearl of the Mediterranean Sea – Majorca
Okładka tom 15
PDF (Język Polski)

Keywords

Majorca
La Seu Cathedral
Frederick Chopin
Dragon Caves
Lluc Sanctuary
SWOT analysis

How to Cite

NazimekK. (2010). Pearl of the Mediterranean Sea – Majorca. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 15(1), 183-200. https://doi.org/10.25944/znmwse.2010.01.183200

Abstract

The first part of the article analyses briefly selected tourist attractions of Majorca. Tourists traveling to the island are drawn not only to the beautiful, sandy, and stony beaches, picturesque bays, but also the scenic national park and caves. The island, however, is not only admired for those qualities but for its historical traditions which left behind monuments – both secular and sacral. This place is worth visiting for its spending culture and art and also for the customs and habits of the local communities. The second part of the article contains an analysis of tourist infrastructure and a strategic planning method (SWOT analysis). Majorca has an alluring quality that attracts tourists and makes them return frequently.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2010.01.183200
PDF (Język Polski)

References

Castillo A.V. 2006. Valldemossa. Llucmajor: Editado por.: Repreco C.B. ISBN 84-89403-09-0.
View in Google Scholar

Cieślikowski K., Żemła M. 2002. Pozycjonowanie obszaru recepcji turystycznej z wykorzystaniem map percepcji. „Marketing i Rynek” nr 2, s. 20–21.
View in Google Scholar

Community at the Sanktuary of Lluc. 2003. Lluc – Mallorca – Words and Image. Llucmajor: Editado por.: Repreco C.B. ISBN 84-89403-01-5.
View in Google Scholar

Dziedzic E. 1998. Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i Opracowania Szkoły Głównej Handlowej nr 442, s. 9. Warszawa: SGH.
View in Google Scholar

Goncalves V.F.C., Aguas P.M.R. 1997. The Concept of Life Cycle, An Application to the Tourism Product. „Journal of Travel Research” nr 4, s. 24.
View in Google Scholar

Kozioł L., Muszyński Z. 2009. Determinanty rozwoju turystyki na obszarach leśnych Małopolski. „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” nr 3(14), s. 166.
View in Google Scholar

Kruczek Z. 2005. Europa geografia turystyczna. Kraków: Proksenia. ISBN 83-921418-3-0.
View in Google Scholar

Lee P. 1999. Majorka i Minorka. Bielsko-Biała: Pascal. ISBN: 83-87696-42-0.
View in Google Scholar

Materiały udostępnione przez Ambasadę RP w Madrycie. 2005.
View in Google Scholar

Rudnicki B. 2007. Majorka i Ibiza. Warszawa: Wydawnictwo Mediaprofit. ISBN 978-83-60174-76-0.
View in Google Scholar

Stasiak A., Włodarczyk B. 2003. Produkt turystyczny – miejsce. „Turyzm” t. 13, z. 1, s. 26.
View in Google Scholar

Stasiak A. 2005. Strategie rozwoju produktu turystycznego obszaru. W: Polityka turystyczna. Praca zb. pod red. A. Panasiuka. Szczecin – Kopenhaga: Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego. ISBN 83-89142-38-4.
View in Google Scholar

Straszewicz L. 1982. Hiszpania. Warszawa: PWN. ISBN 83-01-04037-8.
View in Google Scholar

Wanagos M. 2005. Marketing w zarządzaniu turystyką w regionie. W: Polityka turystyczna. Praca zb. pod red. A. Panasiuka. Szczecin – Kopenhaga: Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego. ISBN 83-89142-38-4.
View in Google Scholar

Zawistowska H. 2003. Rola Unii Europejskiej w poprawie jakości produktów turystycznych. W: Kierunki rozwoju badań naukowych w turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. ISBN 83-01-14112-3.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.