Abstrakt
W pierwszej części artykułu dokonano skrótowej oceny wybranych atrakcji turystycznych Majorki. Turystów przybywających na wyspę przyciągają nie tylko piękne piaszczyste i kamieniste plaże, malownicze zatoczki, ale i parki narodowe czy położone na wyspie jaskinie. Turystów przyciąga też sięgające czasów najdawniejszych bogactwo historyczne, reprezentowane przez liczne zabytki zarówno świeckie jak i sakralne. To miejsce warto odwiedzić choćby dla poznania wspaniałej kultury i sztuki oraz zwyczajów i obyczajów miejscowej ludności. Druga część artykułu przedstawia analizę infrastruktury turystycznej Majorki a także metodę planowania strategicznego (analizę SWOT). Majorka ma szczególny urok, który przyciąga turystów i sprawia, że powracają oni na wyspę wielokrotnie.
Bibliografia
Castillo A.V. 2006. Valldemossa. Llucmajor: Editado por.: Repreco C.B. ISBN 84-89403-09-0.
Zobacz w Google Scholar
Cieślikowski K., Żemła M. 2002. Pozycjonowanie obszaru recepcji turystycznej z wykorzystaniem map percepcji. „Marketing i Rynek” nr 2, s. 20–21.
Zobacz w Google Scholar
Community at the Sanktuary of Lluc. 2003. Lluc – Mallorca – Words and Image. Llucmajor: Editado por.: Repreco C.B. ISBN 84-89403-01-5.
Zobacz w Google Scholar
Dziedzic E. 1998. Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i Opracowania Szkoły Głównej Handlowej nr 442, s. 9. Warszawa: SGH.
Zobacz w Google Scholar
Goncalves V.F.C., Aguas P.M.R. 1997. The Concept of Life Cycle, An Application to the Tourism Product. „Journal of Travel Research” nr 4, s. 24.
Zobacz w Google Scholar
Kozioł L., Muszyński Z. 2009. Determinanty rozwoju turystyki na obszarach leśnych Małopolski. „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” nr 3(14), s. 166.
Zobacz w Google Scholar
Kruczek Z. 2005. Europa geografia turystyczna. Kraków: Proksenia. ISBN 83-921418-3-0.
Zobacz w Google Scholar
Lee P. 1999. Majorka i Minorka. Bielsko-Biała: Pascal. ISBN: 83-87696-42-0.
Zobacz w Google Scholar
Materiały udostępnione przez Ambasadę RP w Madrycie. 2005.
Zobacz w Google Scholar
Rudnicki B. 2007. Majorka i Ibiza. Warszawa: Wydawnictwo Mediaprofit. ISBN 978-83-60174-76-0.
Zobacz w Google Scholar
Stasiak A., Włodarczyk B. 2003. Produkt turystyczny – miejsce. „Turyzm” t. 13, z. 1, s. 26.
Zobacz w Google Scholar
Stasiak A. 2005. Strategie rozwoju produktu turystycznego obszaru. W: Polityka turystyczna. Praca zb. pod red. A. Panasiuka. Szczecin – Kopenhaga: Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego. ISBN 83-89142-38-4.
Zobacz w Google Scholar
Straszewicz L. 1982. Hiszpania. Warszawa: PWN. ISBN 83-01-04037-8.
Zobacz w Google Scholar
Wanagos M. 2005. Marketing w zarządzaniu turystyką w regionie. W: Polityka turystyczna. Praca zb. pod red. A. Panasiuka. Szczecin – Kopenhaga: Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego. ISBN 83-89142-38-4.
Zobacz w Google Scholar
Zawistowska H. 2003. Rola Unii Europejskiej w poprawie jakości produktów turystycznych. W: Kierunki rozwoju badań naukowych w turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. ISBN 83-01-14112-3.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa