Abstract
As a result of the transformations which have appeared in our country over the last 20 years, both in social and economic area and in social awareness, the need of active leisure and its health effect have become increasingly appreciated. However, it is a complex issue as it regards various social groups. Perhaps the most interesting group is that of students whose free-time interests are often likely to change and their development in the period of ontogenesis undoubtedly influences their life prospects. Thus, the aim of this paper is an attempt to describe the attitude of students from Tarnów towards recreational activities including deliberate patterns of behavior in this regard.
References
Kozdroń E. 2008. Teoria i metodyka rekreacji ruchowej. W: Z. Dziubiński (red.) Podręcznik instruktora rekreacji ruchowej. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego i Salezjańskiej Organizacji Sportowej Rzeczypospolitej Polskiej. ISBN 978-83-924538-5-7.
View in Google Scholar
Kuński H. 2000. Promowanie zdrowia: podręcznik dla studentów wychowania fizycznego i zdrowotnego. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. ISBN 83-7171-415-7.
View in Google Scholar
Pieter J. 1975. Ogólna metodologia pracy naukowej. Wrocław – Warszawa: Wydawnictwo Ossolineum.
View in Google Scholar
Tauber R.D., Śliwiński W. 1999. Metodologia badań w dziedzinie rekreacji i turystyki. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii. ISBN 83-908480-2-3.
View in Google Scholar
Toczek-Werner S. (red.). 2007. Podstawy rekreacji i turystyki. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego. ISBN 978-83-89156-64-8.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License