Abstrakt
Tematem artykułu są kwestie związane z budową i przebiegiem autostrady przez powiat tarnowski. Konieczność realizacji autostrady jest wynikiem ogromnego wzrostu ilości pojazdów osobowych i ciężarowych przemieszczających się przez obszar powiatu tarnowskiego przede wszystkim z zachodu na wschód. Potrzeba jej powstania jest dla mieszkańców powiatu oczywista. Jednak oprócz korzyści wynikających z inwestycji należy także uwzględnić towarzyszące jej skutki negatywne. Tak więc decyzja o budowie autostrady musi być poprzedzona wnikliwą, dokładną, lokalną analizą, aby z jednej strony negatywne konsekwencje ekologiczne, a także społeczne były jak najmniejsze, a z drugiej, by przedsięwzięcie przyniosło mieszkańcom wymierne korzyści.
Bibliografia
Badora K. 2004. Autostrada - środowisko przyrodnicze. Studium konfliktów przestrzennych na przykładzie opolskiego odcinka autostrady A4. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Zobacz w Google Scholar
Banat J., Chmielowiec S. 1997. Wybrane zagadnienia oddziaływania autostrady A4 na grunty rolne i leśne w województwie krakowskim. XIV Sesja Naukowo-Techniczna z cyklu: Aktualne zagadnienia w geodezji na temat: Obsługa geodezyjno-prawna autostrad. Nowy Sącz.
Zobacz w Google Scholar
Bugała W., Bojarczuk T. 1997. Dobór drzew i krzewów do zadrzewień dróg i autostrad płatnych. Kórnik.
Zobacz w Google Scholar
Chrostowska H., Rolla S., Wrześniowski Z. 1975. Autostrady. Projektowanie, budowa, ekonomika. Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
Zobacz w Google Scholar
Chmielowiec S., Kaszycki L. 1997. Niektóre aspekty oddziaływania autostrady A4 na grunty rolne i leśne w województwie krakowskim. Sesja naukowa na temat Metodyka oceny oddziaływania autostrady na grunty rolne i leśne. Kraków: Akademia Rolnicza w Krakowie - Szkoła Wiedzy o Terenie.
Zobacz w Google Scholar
Małopolska 2015. [2006] Strategia rozwoju województwa małopolskiego na lata 2007-2013. Kraków: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Kancelaria Zarządu.
Zobacz w Google Scholar
"Rozwój Regionalny w Małopolsce". 2007. Nr 1-12.
Zobacz w Google Scholar
Rozporządzenie [1999] Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dz. U. z 1999 r., nr 43, poz. 430.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa