Abstrakt
Celem artykułu jest zanalizowanie sytuacji banków polskich w latach 1989-1998 i określenie rozwoju ich orientacji marketingowej. Autorka omawia niezbędne warunki do rozwoju strategii marketingowej banków w Polsce. Okres rozwoju dzieli na kilka charakterystycznych etapów, związanych z pojawieniem się określonych uwarunkowań makroekonomicznych i zdolnością dostosowawczą banków do warunków zewnętrznych. Autorka analizuje pozycję konkurencyjną banków polskich pod względem ich potencjału, specjalizacji i preferencji klientów usług bankowych w obliczu wejścia do Unii Europejskiej. Szczególną uwagę poświęca kierunkom rozwoju nowych technologii bankowych. W konkluzji wskazuje na poziom kwalifikacji personelu i poziom technologii w banku jako główne zmienne dające możliwości tworzenia wizerunku i określenia strategii rozwoju polskich banków.
Bibliografia
Grzegorczyk W., Strategie marketingowe banków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Jaworski W.L., Krzyszkiewicz Z., Kosiński B., Banki. Rynek, operacje, polityka, Poltext, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Nicholls R.F., Promocja i sprzedaż usług bankowych, Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Żurawik B., Żurawik W., Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa