Abstrakt
W artykule podjęto podstawowe problemy związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw usługowych i specyfiką ich marketingowej działalności. Uwagę skierowano na wzrastające znaczenie sektora usług w gospodarce rynkowej w Polsce i na świecie. Scharakteryzowano cechy usług, które w dużym stopniu wpływają na kształt działań marketingowych. Specyficzne cechy usług to: nienamacalność, nierozłączność, różnorodność i brak możliwości przechowywania. Istotna jest ponadto umiejętność różnicowania swoich usług. Najważniejszą jednak sprawą jest traktowanie klienta jako kluczowego elementu działalności przedsiębiorstw usługowych.
Bibliografia
Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
Zobacz w Google Scholar
Jankowski W., Sankowski T., „Marketing usług”, Canadian International Institute — materiały konferencyjne, Warszawa, czerwiec 1999.
Zobacz w Google Scholar
Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
Zobacz w Google Scholar
Rynek i konsumpcja. Raport z badań — rok 1997, praca zbiorowa, IRWiK, Szczecin 1998.
Zobacz w Google Scholar
Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej, GUS, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej, GUS, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa