Prezentacja społecznej odpowiedzialności w misjach eksporterów
Okładka tom 16
PDF (English)

Słowa kluczowe

strategia przedsiębiorstwa
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa

Jak cytować

CzubałaA. (2010). Prezentacja społecznej odpowiedzialności w misjach eksporterów. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 16(2), 29-37. https://doi.org/10.25944/znmwse.2010.02.2937

Abstrakt

Społeczna odpowiedzialność polega na dobrowolnym uwzględnianiu przez przedsiębiorstwa wymiaru etycznego, społecznego i ekologicznego w ich ekonomicznych działaniach oraz w relacjach ze wszystkimi interesariuszami. Ważnym, pragmatycznym jej przejawem jest uznanie społecznego zaangażowania za ważny wyróżnik tożsamości przedsiębiorstwa, element jego misji, uznawanych wartości i zasad. W artykule przedstawiono wyniki przeglądu i oceny treści misji 100 największych polskich eksporterów zamieszczonych na ich stronach www.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2010.02.2937
PDF (English)

Bibliografia

Adamczyk J. 2009. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 978-83-208-1804-8.
Zobacz w Google Scholar

Blowfield M., Murray A. 2008. Corporate responsibility: A critical introduction. New York: Oxford University Press. ISBN 97880199209095.
Zobacz w Google Scholar

Czubała A. 2010. “Społeczna odpowiedzialność w marketingu przedsiębiorstw. Teoria i praktyka eksporterów”. In: Strategie marketingowe eksporterów. Ed. A. Czubała, R. Niestrój, J. W. Wiktor.
Zobacz w Google Scholar

Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (in publishing process).
Zobacz w Google Scholar

Davis A. 2007. Public relations. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 978-83-208-1706-5.
Zobacz w Google Scholar

Freeman R.E. 1984. Strategic Management. A Stakeholder Approach. Boston: MA Pitman ISBN 0273019139.
Zobacz w Google Scholar

Koźmiński A.K., Jemielniak D. 2008. Zarządzanie od podstaw. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. ISBN 978-83-60501-58-0.
Zobacz w Google Scholar

Nakonieczna J. 2008. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Warszawa: Difin. ISBN 978-83-72519-30-6.
Zobacz w Google Scholar

Paliwoda-Matiolańska A. 2009. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. ISBN 978-83-25507-35-0.
Zobacz w Google Scholar

Porter M.E., Kramer M.R. 2007. “Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu – pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?” Transl. from Eng. Harvard Business Review Polska, no. 52 (June).
Zobacz w Google Scholar

Rok B. 2004. Odpowiedzialność biznesu w nieodpowiedzialnym świecie. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu. ISBN 83-919623-4-2.
Zobacz w Google Scholar

Rok B., Stolorz S., Stanny D. 2003. Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza –Postawy – Praktyka. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Zobacz w Google Scholar

Rybak M. 2004. Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-14314-2.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne