Abstract
Social responsibility means that an enterprise voluntarily takes into account the ethical, social and ecological dimension in its economic operations and relations with all the interest groups. An important and pragmatic sign of social responsibility is recognising social commitment as a significant distinguisher of an enterprise’s identity, an element of its mission, accepted values and principles. The article presents the results of a review and mission content evaluation of 100 biggest Polish exporters, uploaded to their www sites.
References
Adamczyk J. 2009. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 978-83-208-1804-8.
View in Google Scholar
Blowfield M., Murray A. 2008. Corporate responsibility: A critical introduction. New York: Oxford University Press. ISBN 97880199209095.
View in Google Scholar
Czubała A. 2010. “Społeczna odpowiedzialność w marketingu przedsiębiorstw. Teoria i praktyka eksporterów”. In: Strategie marketingowe eksporterów. Ed. A. Czubała, R. Niestrój, J. W. Wiktor.
View in Google Scholar
Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (in publishing process).
View in Google Scholar
Davis A. 2007. Public relations. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 978-83-208-1706-5.
View in Google Scholar
Freeman R.E. 1984. Strategic Management. A Stakeholder Approach. Boston: MA Pitman ISBN 0273019139.
View in Google Scholar
Koźmiński A.K., Jemielniak D. 2008. Zarządzanie od podstaw. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. ISBN 978-83-60501-58-0.
View in Google Scholar
Nakonieczna J. 2008. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Warszawa: Difin. ISBN 978-83-72519-30-6.
View in Google Scholar
Paliwoda-Matiolańska A. 2009. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. ISBN 978-83-25507-35-0.
View in Google Scholar
Porter M.E., Kramer M.R. 2007. “Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu – pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?” Transl. from Eng. Harvard Business Review Polska, no. 52 (June).
View in Google Scholar
Rok B. 2004. Odpowiedzialność biznesu w nieodpowiedzialnym świecie. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu. ISBN 83-919623-4-2.
View in Google Scholar
Rok B., Stolorz S., Stanny D. 2003. Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza –Postawy – Praktyka. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
View in Google Scholar
Rybak M. 2004. Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-14314-2.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License