Presentation of social responsibility in exporters’ missions
Okładka tom 16
PDF

Keywords

corporate social responsibility
enterprise’s strategy

How to Cite

CzubałaA. (2010). Presentation of social responsibility in exporters’ missions. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 16(2), 29-37. https://doi.org/10.25944/znmwse.2010.02.2937

Abstract

Social responsibility means that an enterprise voluntarily takes into account the ethical, social and ecological dimension in its economic operations and relations with all the interest groups. An important and pragmatic sign of social responsibility is recognising social commitment as a significant distinguisher of an enterprise’s identity, an element of its mission, accepted values and principles. The article presents the results of a review and mission content evaluation of 100 biggest Polish exporters, uploaded to their www sites.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2010.02.2937
PDF

References

Adamczyk J. 2009. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 978-83-208-1804-8.
View in Google Scholar

Blowfield M., Murray A. 2008. Corporate responsibility: A critical introduction. New York: Oxford University Press. ISBN 97880199209095.
View in Google Scholar

Czubała A. 2010. “Społeczna odpowiedzialność w marketingu przedsiębiorstw. Teoria i praktyka eksporterów”. In: Strategie marketingowe eksporterów. Ed. A. Czubała, R. Niestrój, J. W. Wiktor.
View in Google Scholar

Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (in publishing process).
View in Google Scholar

Davis A. 2007. Public relations. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 978-83-208-1706-5.
View in Google Scholar

Freeman R.E. 1984. Strategic Management. A Stakeholder Approach. Boston: MA Pitman ISBN 0273019139.
View in Google Scholar

Koźmiński A.K., Jemielniak D. 2008. Zarządzanie od podstaw. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. ISBN 978-83-60501-58-0.
View in Google Scholar

Nakonieczna J. 2008. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Warszawa: Difin. ISBN 978-83-72519-30-6.
View in Google Scholar

Paliwoda-Matiolańska A. 2009. Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. ISBN 978-83-25507-35-0.
View in Google Scholar

Porter M.E., Kramer M.R. 2007. “Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu – pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?” Transl. from Eng. Harvard Business Review Polska, no. 52 (June).
View in Google Scholar

Rok B. 2004. Odpowiedzialność biznesu w nieodpowiedzialnym świecie. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu. ISBN 83-919623-4-2.
View in Google Scholar

Rok B., Stolorz S., Stanny D. 2003. Menedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza –Postawy – Praktyka. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
View in Google Scholar

Rybak M. 2004. Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-14314-2.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.