Abstrakt
W artykule zaprezentowano podstawowe pojęcia związane z problematyką strategii produktu i metod oraz technik wykorzystywanych w jej budowaniu. Omówiono metodykę budowania strategii produktu w przedsiębiorstwie oraz scharakteryzowano podstawową grupę metod i technik wykorzystywaną w formułowaniu strategii produktu, tj. metody i techniki z zakresu analizy strategicznej. Dokonano klasyfikacji metod i technik, przyjmując różne kryteria.
Bibliografia
Ackermann K.F., Hofmann M. (Hrgb.), Innovatives Arbeitszeit- und Betriebszeitmanagement, Campus Verlag, Frankfurt/Main—New York 1990.
Zobacz w Google Scholar
Bieniok H., Marek J., Wartościowanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa, „Przegląd Organizacji” 1992, nr 3.
Zobacz w Google Scholar
Capon N., Glazer R., Marketing and Technology: A Strategic Coalingnment, „Journal of Marketing”, July 1987, No. 51.
Zobacz w Google Scholar
Caves R.E., Porter M.E., From Entry Barriers to Mobility Barriers, „Quarterly Journal of Economics”, May 1977.
Zobacz w Google Scholar
De Sainte Marie G ., Kierowanie małym i średnim przedsiębiorstwem, 10 etapów, Poltext, Warszawa 1993.
Zobacz w Google Scholar
Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
Zobacz w Google Scholar
Durlik I., Inżynieria zarządzania. Strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, cz. II, Placet, Gdańsk 1996.
Zobacz w Google Scholar
Fabiańska K., Rokita J., Planowanie rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1986.
Zobacz w Google Scholar
Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Golinowska S., Kowalczyk J., Metody i techniki prognozowania, „Materiały Szkoleniowe”, IOZiDK, Warszawa 1980, nr 28.
Zobacz w Google Scholar
Gwisziani D., Organizacja i zarządzanie, KiW, Warszawa 1973.
Zobacz w Google Scholar
Hadrian P., Metody i techniki analizy strategicznej [w:] Wybrane zagadnienia marketingu, AE, Kraków 1997.
Zobacz w Google Scholar
Hall A.D., Podstawy techniki systemów, PWN, Warszawa 1968.
Zobacz w Google Scholar
Harrigan K.R., Strategic Flexibility. A Management Guide for Changing Times, Lexington Books, Massachusetts 1985.
Zobacz w Google Scholar
Hill Ch.W.L., Jones G.J., Strategic Management. An Integrated Approach, Houghton Mifflin Company, Boston 1992.
Zobacz w Google Scholar
Hinterhuber H., Strategische Unternehmens-Führung, De Gruyter, Berlin—New York 1980.
Zobacz w Google Scholar
Hoffmann F., Kritische Erfolgsfaktoren-Erfahrungen in grossen und mittelständischen Unternehmungen „Zeitschrift für Betriebswirtschaft” 1986, Nr 10.
Zobacz w Google Scholar
Huss W.R., Honton E.J., Scenario Planning — What Style Should You Use?, „Long Range Planning” 1987, No. 4.
Zobacz w Google Scholar
Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Kotarbiński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Warszawa 1986.
Zobacz w Google Scholar
Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Kozłowski L., Skarżyński G., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Definicje, metody, techniki, PFPK, Warszawa 1991.
Zobacz w Google Scholar
Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Krupski R., Elementy zarządzania strategicznego, Ossolineum, Wrocław—Kraków 1996.
Zobacz w Google Scholar
Leemhuis J.P., Using Scenarios to Develop Strategies, „Long Range Planning” 1985, No. 2.
Zobacz w Google Scholar
Lisiecki M., Metody organizacji i zarządzania w świetle teorii i praktyki [w:] „Zarządzanie przedsiębiorstwem w świetle teorii i praktyki”, materiały z międzynarodowego seminarium naukowego, WSzZiM, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Little A.D., Management System for the 80’s, San Francisco 1980.
Zobacz w Google Scholar
Marketingowe testowanie produktów, pod red. S. Sudoła, J. Szymczaka, M. Haffera, PWE, Warszawa 2000.
Zobacz w Google Scholar
Martyniak Z., Organizatoryka, PWE, Warszawa 1987.
Zobacz w Google Scholar
Mauthe K., Roventa P., Versionen der Portfolio — Analyse auf dem Prüfstand. Ein Ansatz zur Auswahl und Beurteilung strategischer Analysemethoden, „Zeitschrift für Organisation” 1982, B. 51, Nr 4.
Zobacz w Google Scholar
Mikołajczyk Z., Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Mruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Nasierowski W., Formułowanie strategii przedsiębiorstwa, Wyd. INGO, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWE, Warszawa 1985.
Zobacz w Google Scholar
Obłój K., Strategie sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1993.
Zobacz w Google Scholar
Otto W., Techniki organizatorskie — Analiza, „Przegląd Organizacji” 1984, nr 10.
Zobacz w Google Scholar
Penc J., Strategiczne czynniki sukcesu, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw” 1997, nr 6.
Zobacz w Google Scholar
Pfeiffer W., Schneider W., Grundlagen und Methoden einer technologieorientierten strategischen Unternehmensplanung, „Strategische Planung” 1985, B. 1, Nr 2.
Zobacz w Google Scholar
Piekarz H., Walas J., Zarządzanie kluczowymi czynnikami sukcesu w firmie [w:] Ewolucja zarządzania polskimi przedsiębiorstwami w latach dziewięćdziesiątych, materiały konferencyjne, Jurata—Sopot, 1997, UG, Gdańsk 1997.
Zobacz w Google Scholar
Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
Zobacz w Google Scholar
Podstawy ekonomii rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej, red. J. Żmija, L. Strzelczak, AR, Kraków 1996.
Zobacz w Google Scholar
Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, pod red. J. Lichtarskiego, AE, Wrocław 1999.
Zobacz w Google Scholar
Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Porter M.E., Wettbewebsstrategie (Competetive Advantage). Spitzenleistungen erreichen und behaupten, wyd. 4, (Campus) Frankfurt—New York 1989.
Zobacz w Google Scholar
Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Pszczołowski T, Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Ossolineum, Wrocław 1978.
Zobacz w Google Scholar
Schröder H., Marketing. Skuteczne planowanie i praktyka, Wyd. Centrum Kreowania Liderów, Międzyborów 1990.
Zobacz w Google Scholar
Sever M., Der Marktanteil als Kriterium für die Produkteliminierung. Eine Analyse auf der Grundlage des Erfahrungskurven-Konzeptes, Frankfurt—Bern—New York 1985.
Zobacz w Google Scholar
Sharplin A., Strategic Management, McGraw-Hill Inc., New York 1985.
Zobacz w Google Scholar
Shetty Y.K., Aiming High: Competitive Benchmarking for Superior Performance, „Long Range Planning” 1993, Vol. 26, No. 1.
Zobacz w Google Scholar
Simon H.A., Preismanagement, Wiesbaden 1982.
Zobacz w Google Scholar
Stabryła A., Podstawy metodyki badania struktury organizacyjnej, „Zeszyty Naukowe”, AE, Kraków 1987, nr 234.
Zobacz w Google Scholar
Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1999.
Zobacz w Google Scholar
Sztucki T., Marketing. Sposób myślenia. System działania. Teoria i praktyka marketingu, Placet, Warszawa 1994.
Zobacz w Google Scholar
Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Thomas J., Force Field Analysis: A New Way to Evaluate Your Strategy, „Long Range Planning” 1985, No. 6.
Zobacz w Google Scholar
Thompson A.A., Strickland A.J., Strategic Management Concepts and Cases, Irwin, Homewood, Boston 1987.
Zobacz w Google Scholar
Vollmuth H.J., Controlling. Instrumenty od A do Z, Placet, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
Weihrich A., The TOWS-Matrix. A Tool for Situational Analysis, „Long Range Planning” 1982, No. 2.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa