Kooperacja zewnętrzna w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Okładka tom 5
PDF

Słowa kluczowe

zarządzanie przedsiębiorstwem
zarządzanie strategiczne
integracja gospodarcza przedsiębiorstw
współpraca marketingowa
alianse strategiczne
strategia przedsiębiorstwa

Jak cytować

Walas-TrębaczJ. (2004). Kooperacja zewnętrzna w zarządzaniu przedsiębiorstwem . Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, (5), 143-157. https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.05.143157

Abstrakt

Artykuł dotyczy znaczenia kooperacji zewnętrznej dla organizacji sieciowej. W szczególności zostały zaprezentowane podstawowe pojęcia związane z kooperacją, klasyfikacje rodzajów kooperacji przede wszystkim zewnętrznych, motywy podejmowania współpracy, charakterystyka szczególnej formy współpracy między firmami tzn. aliansu strategicznego, korzyści i zagrożenia płynące z tytułu nawiązywania współpracy w postaci aliansu oraz rodzaje przyjmowanych strategii w ramach kooperacji.

 

https://doi.org/10.25944/znmwse.2004.05.143157
PDF

Bibliografia

Agencje badań marketingowych w Polsce, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1999, nr 3.
Zobacz w Google Scholar

Ansoff H., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa, 1985.
Zobacz w Google Scholar

Bielawny J., Venture capital?, “Firma” 1991, nr 6.
Zobacz w Google Scholar

Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, 2002.
Zobacz w Google Scholar

Ciesielski M., Zarządzanie łańcuchem dostaw jako element strategii firmy, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1999, nr 1.
Zobacz w Google Scholar

Cieślicki M., Alianse strategiczne w przemyśle komputerowym, „Przegląd Organizacji” 1999, nr 5.
Zobacz w Google Scholar

Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa, 2002.
Zobacz w Google Scholar

Dornieden U., Schibler A., Weihrauch J., Marketingsinstitutionen, “Studienhefte fuer Operatives Marketing” 1977, no. 6, Verlag Gabler, Wiesbaden.
Zobacz w Google Scholar

Fabiańska K., Rokita J., Rozwój przedsiębiorstwa. Procesy i strategie rozwoju, Prace Naukowe AE Katowice, t. 3, 1991.
Zobacz w Google Scholar

Famielec J., Układy kooperacyjne w gospodarce rynkowej. Doświadczenia, strategie, Akademia Ekonomiczna, Kraków, 1992.
Zobacz w Google Scholar

Famielec J., Układy kooperacyjne w przemyśle, Akademia Ekonomiczna, Kraków, 1988.
Zobacz w Google Scholar

Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Gebethner i Ska, Warszawa, 1996.
Zobacz w Google Scholar

Gawiencki M., Grudzewski W. M., Rogowski W., Alianse strategiczne przedsiębiorstw w warunkach polskich, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2000, nr 3.
Zobacz w Google Scholar

Harrigan K.R., Strategic Alliances and Partner Assymmetries, [w:] Contractor F.J., Lorange P. (eds), Cooperative Strategies in International Business, Lexington Books, 1988.
Zobacz w Google Scholar

Jagoda H., Państwowa regulacja integracji przedsiębiorstw w polskiej gospodarce. Ewolucja, ocena, kierunki, Prace Naukowe AE Wrocław, nr 522, 1990.
Zobacz w Google Scholar

Kaleta A., Strategia konkurencji w przemyśle, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 2000.
Zobacz w Google Scholar

Kooperanci na rynkach międzynarodowych, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1999, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Lea R., Parker B., The JIT Spiral of Continuous Improvement. „Industrial Management and Data System" 1989, no. 4.
Zobacz w Google Scholar

Lichtarski J. (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, wyd. 3, Akademia Ekonomiczna, Wrocław, 1999.
Zobacz w Google Scholar

Lisikiewicz J. Zgrupowanie przedsiębiorstw przemysłowych, [w:] Rozwój struktur organizacyjnych jednostek przemysłowych, Warszawa, SGPiS, 1989.
Zobacz w Google Scholar

Luger A.E., Geisbuesch H,.G., Neumann J., Betriebswirtschaftslehre, Stuttgart, (t. 2), 1982.
Zobacz w Google Scholar

Masłyk-Musiał E., Organizacje w ruchu (1), „Przegląd Organizacji" 1994, nr 7.
Zobacz w Google Scholar

Mendenhall M., Punnet B.J., Ricks D., Global Management, Blackwell Publishers, Cambridge (USA), 1995.
Zobacz w Google Scholar

Milewska B., Milewski D., Współpraca z dostawcami - możliwości zwiększenia korzyści, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1988, nr 10.
Zobacz w Google Scholar

Morrow J., Rób biznes, Morrow Publishing, 1991.
Zobacz w Google Scholar

Moszkowicz K., Strategie współpracy w dziedzinie B+R, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, Wrocław, nr 186, 1998.
Zobacz w Google Scholar

Nogalski B., Wybrane formy współpracy między partnerami zagranicznymi, „Przegląd Organizacji" 1993, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Nowoczesne systemy dystrybucji, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1999, nr 2.
Zobacz w Google Scholar

Organizacja przyszłości, pod red. F. Hesslebeina i R. Goldsmitha, Niewyobrażalna przyszłość, Business Press, Warszawa, 1998.
Zobacz w Google Scholar

Piekarz H., Efekt organizacyjny jako kryterium oceny systemu wytwórczego, AE Kraków, 1991.
Zobacz w Google Scholar

Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1996.
Zobacz w Google Scholar

Pszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk, 1978.
Zobacz w Google Scholar

Raia E., Synchronizing the Supply Chain, Purchasing, September 8, 1994.
Zobacz w Google Scholar

Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 1997.
Zobacz w Google Scholar

Wilczyński J., The Multinationals and East-West Relations, T. Macmillian Press, London 1976.
Zobacz w Google Scholar

Wrzosek S. Metody podejmowania decyzji o koncentracji, specjalizacji i lokalizacji produkcji w przemyśle spożywczym, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 53, 1989.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne