The role of the strategic analysis in the assessment of a tourist enterprise's operations
Okładka tom 14
PDF (Język Polski)

Keywords

tourist enterprise
value chain analysis
strategic analysis
SPACE analysis

How to Cite

TyranskaM. (2009). The role of the strategic analysis in the assessment of a tourist enterprise’s operations. The Malopolska School of Economics in Tarnow Research Papers Collection, 14(3), 63-83. https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.03.6383

Abstract

The article presents the role that the strategic analysis plays in the assessment of a tourist enterprise's operations. In order to achieve this objective the peculiarity of a tourist enterprise's operations is presented, including a description of its different types and a presentation of organisational, legal determinants of these enterprises' development, as well as the technical and material base which forms the basis for the operations being run. Further, the article covers the functions of the strategic analysis in a tourist enterprise. Selected methods of the strategic analysis are characterised by presenting their application in the assessment of different tourist enterprises' operations.

https://doi.org/10.25944/znmwse.2009.03.6383
PDF (Język Polski)

References

Berliński L., Penc-Pietrzak I. 2004. Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-455-0.
View in Google Scholar

Bieniok H. (red.). 1997. Metody i techniki diagnozowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Katowice: Akademia Ekonomiczna. ISBN 83-87265-81-0.
View in Google Scholar

Dziadkowiec J., Kafel T. 2008. Tworzenie wartości dodanej - na przykładzie biura podróży W: Koncepcje zarządzania jakością. Doświadczenia i perspektywy. Pod red. T. Sikory. Kraków: Wydawnictwo Naukowe PTTŻ. ISBN 987-83-924646-6-2.
View in Google Scholar

Gierszewska G., Romanowska M. 2000. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1255-0.
View in Google Scholar

Giezgała J. 1977. Turystyka w gospodarce narodowej. Warszawa: PWE.
View in Google Scholar

Golnau W. (red.). 2008. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: CeDeWu. ISBN 978-83-7556-024-4.
View in Google Scholar

Kozioł L. (red.). 2008. Rozwój potencjału pracy w przedsiębiorstwie turystycznym. Kraków: Akademia Wychowania Fizycznego. ISBN 978-83-89121-09-7.
View in Google Scholar

Lisiński M. 2004. Metody planowania strategicznego. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1525-8.
View in Google Scholar

Penc-Pietrzak I. 2003. Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą, koncepcja i zastosowanie. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. ISBN 83-7387-078-4.
View in Google Scholar

Rapacz A. 1994. Przedsiębiorstwo turystyczne - podstawy i zasady działania, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
View in Google Scholar

Rapacz A. (red.) 2007. Przedsiębiorstwo turystyczne. Warszawa: Difin. ISBN 978-83-7251-772-2.
View in Google Scholar

Sarnowski J., Kirejczyk E. 2007. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. Warszawa: Almamer Wyższa Szkoła Ekonomiczna. ISBN 978-83-60197-52-3.
View in Google Scholar

Stabryła A. 2000. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13231-0.
View in Google Scholar

Tyrańska M., Walas-Trębacz J. 2002. Formułowanie strategii produktu w firmie. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. ISBN 83-7252-116-6.
View in Google Scholar

Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H. 2004. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1496-0.
View in Google Scholar

www.orbis.pl - dane za grudzień 2008.
View in Google Scholar

© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

Downloads

Download data is not yet available.