Abstract
The paper discusses issues concerning the role of fairs as a factor activating regional markets. Fairs are regarded as an important element that is a stimulus of the cities and regions economic development. The arguments and examples proving an advantageous influence of fairs on regional market development are quoted notwithstanding the lack of concrete, denumerable evidence confirming the strength and character of such dependencies.
References
Człowiek i technika we współczesnym handlu targowym, Materiały seminarium pod red. A. Szromnika, Kraków 1997.
View in Google Scholar
Dietl J., Handel wewspółczesnej gospodarce, PWE, Warszawa 1991.
View in Google Scholar
Földy R., Die Messe als Markt — Beteiligungsstrategien für Aussteller, Orac, Wien 1990.
View in Google Scholar
Marketing wystawienniczy, Materiały seminarium pod red. A. Szromnika, Kraków 1996.
View in Google Scholar
Prueser S., Messemarketing — ein netzwerkorientierter Ansatz, DUV, Wiesbaden 1997.
View in Google Scholar
Selinski H., Sperling U.A., Marketing instrument Messe, Bachem, Koeln 1995.
View in Google Scholar
Targi w systemie komunikacji marketingowej, Materiały konferencji naukowej 27—28 V 1996 r., MTP, Poznań 1996.
View in Google Scholar
Wojciechowski H., Międzynarodowe rynki towarowe, PWE, Warszawa 1992.
View in Google Scholar
Wojciechowski H., Targi i wystawy gospodarcze, PWN, Warszawa 1992.
View in Google Scholar
Wpływ targów na dochody gminy Kraków — próba szacunku, pod red. A. Szromnika, AE Kraków, Cracow Expo Center, Kraków 1995.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License