Abstract
The article concisely presents different factors which increase popularity of chosen sylvan tourism destinations. When describing major tourism prroducts, special attention was drawn to the attractiveness of their cognitive, leisure and health features. Sylvan tourism helps to regain one's psychophysical abilities, calm down and improve one's deteriorating health. By creating paths and other attractive forms of tourism arrangements, forests gain also an educational and cultural meaning.
References
Dziedzic E. 1998. Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Warszawa: SGH. ISSN 0867-7727.
View in Google Scholar
Hudson S. 2008. Tourism and Hospitality Marketing. London: SAGE Publications Ltd. ISBN 978-1412946872.
View in Google Scholar
Kapuściński R., Zadura J. 2009. Edukacja przyrodnicza i leśna w Lasach Państwowych. DGLP. [on-line; dostęp: 2009-07-02]. Dostępny w Internecie: http://www.tpl.org.pl/pliki/j07/Zadura.doc.
View in Google Scholar
Mączyńska M. 2008. Zarys monografii. Dąbrowa Tarnowska. Krosno: Ruthenus.
View in Google Scholar
Middleton V.T.C. 1996. Marketing w turystyce. Warszawa: Polska Agencja Promocji Turystyki. ISBN 83-8680-025-9.
View in Google Scholar
Muszyński Z. 2006. Dynamika waloryzacji turystyki w Małopolsce. "Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie" nr 1 (9).
View in Google Scholar
Muszyński Z., Kozioł L., Muszyński J. 2005. Aspekty zrównoważonego rozwoju turystyki i rekreacji w regionie Tarnowa. W: Kozioł L. (red.). Zarządzanie sektorem publicznym i prywatnym w społeczeństwie informacyjnym. Materiały konferencji naukowej. Tarnów: Wydawnictwo MWSE. ISBN 83-8987-904-2.
View in Google Scholar
Muszyński Z., Muszyński J. 2000. Wybrane zagadnienia sylwaturystyki w Polsce. W: Pieńkos K. (red. nauk.). Problemy turystyki i rekreacji w lasach Polski. Warszawa: PTL, AWF Instytut Turystyki i Rekreacji. ISBN 83-9141-882-0.
View in Google Scholar
Nawrot Ł. 2006. Konkurencyjność regionu turystycznego - ujęcie teoretyczne. W: Rapacz A. (red.nauk.). Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo, samorząd, współpraca. Jelenia Góra-Kielce: Wyższa Szkoła Zarządzania Gospodarką Regionalną i Turystyką. ISBN 83-9239-970-6.
View in Google Scholar
Olesiuk A. 2007. Marketing usług turystycznych. Warszawa: Difin. ISBN 978-83-7251-696-1. Pieńkos K., Kikulski J. 2005. Produkt sylwaturystyczny - możliwość jego tworzenia, atrakcyjność, potrzeba promocji. W: Pieńkos K. (red.). Konkurencyjność polskiego produktu turystycznego. Warszawa: Wydawnictwo WSE. ISBN 83-6019-713-X.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License