Abstrakt
Artykuł ma charakter przeglądowy. Na podstawie dostępnej literatury przedmiotu dokonano analizy struktury aktywności fizycznej polskiego społeczeństwa oraz tendencji przemian w tym zakresie. Omówiono również przyczyny i skutki narastającej hipokinezji – zwłaszcza u dzieci i młodzieży. Poruszono w sposób szczególny zagadnienie istoty i wartości gier zespołowych, jako doskonałej formy rekreacji fizycznej w życiu człowieka. Szczególną uwagę zwrócono na walory biologiczno-zdrowotne, społeczno-kulturowe i psychomotoryczne gier zespołowych w wychowaniu młodzieży do rekreacji fizycznej. Sformułowano także kilka postulatów dotyczących problemów społecznych, programowych i polityki w zakresie popularyzacji tych dyscyplin sportowych w powszechnej rekreacji fizycznej.
Bibliografia
Astrand P.O. 1952. Experimental studies on physical working capacity in relation to sex and age. Copenhagen: Ejmar Munksgaard.
Zobacz w Google Scholar
Astrand P.O. 1992. Dzieci i młodzież, zdolności wysiłkowe, rozwój fizyczny. „Sport Wyczynowy” nr 5–6.
Zobacz w Google Scholar
Drabik J. 1995. Aktywność fizyczna w edukacji zdrowotnej społeczeństwa. Cz. 1. Gdańsk: AWF. ISBN 83-85968-56-3.
Zobacz w Google Scholar
Grabowski H. 1997. Teoria fizycznej edukacji. Warszawa: WSiP. ISBN 83-02-06660-5.
Zobacz w Google Scholar
Jedynak S. (red.). 1994. Mały słownik etyczny. Bydgoszcz: Branta. ISBN 83-900872-5-1.
Zobacz w Google Scholar
Kamiński A. 1965. Czas wolny i jego problematyka społeczno-wychowawcza. Wrocław i in.: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa