Abstract
Direct marketing is a relatively new branch of marketing continuously expanding its fields of activities. The more so as it is not only a popular tool applied by the procedures to increase sales effectiveness, but also the philosophy of economic activities. This new philosophy assumes that the contact between the salesman and the customer is mutual and provides satisfaction to both parties. This kind of marketing is used in food industry companies. Its precursor is Fruit and Vegetable Processing Company "Tymbark" SA.
References
Białomazur I., Robić interesy w Internecie”, „Aida” 1997, nr 11.
View in Google Scholar
Czark P., Armia heroldów, czyli marketing bezpośredni w „Tymbark SA”, „Marketing Serwis” 1998, nr 1.
View in Google Scholar
Czupryna K., Dystrybucja w sieci, „Marketing Polska” 1997, nr 7/8.
View in Google Scholar
Czupryna K., Efektywna przesyłka bezpośrednia, „Marketing Polska” 1997, nr 4.
View in Google Scholar
Czupryna K., Wytnij i wygraj?, „Marketing Polska” 1997, nr 5.
View in Google Scholar
Jasiński A., Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku, KiW, Warszawa 1992.
View in Google Scholar
Kotler P., Marketing, Wydawnictwo Gebethner i Spółka, Warszawa 1994.
View in Google Scholar
K.A.T., Co wpływa na sukces, „Direct” 1998, nr 1.
View in Google Scholar
Mruk H., Pawlaczyk E., Telemarketing, „Businessman Magazine” 1992, nr 12.
View in Google Scholar
Otto J., Marketing bezpośredni, Wydawnictwo Business Press Ltd., Warszawa 1995.
View in Google Scholar
Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
View in Google Scholar
Szuman M., Dobski P., Marketing bezpośredni, INFOR, Warszawa 1997.
View in Google Scholar
Tempert A., „Działalność gospodarcza firm w warunkach ustawy o ochronie danych osobowych w krajach Europy Zachodniej”, Seminarium SMB, 2 lipca 1998 r.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License