Abstract
Both the strategic management and the corporate culture are considered to be the factors, which stand a chance to make it possible for a company to function more efficiently and effectively in the conditions of globalization. The aim of this paper is to show the influence of the corporate culture over the process of strategic management in a company.
References
Armstrong M., Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
View in Google Scholar
Glińska-Neweś A., Strategie kształtowania kultury organizacyjnej, "Organizacja i Kierowanie" 1999, nr 1.
View in Google Scholar
Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne: planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
View in Google Scholar
Mentalność przedsiębiorstwa kluczowym czynnikiem sukcesu, "Zarządzanie na Świecie" 2002, nr 1.
View in Google Scholar
Sikorski Cz., Wpływ kultury organizacyjnej na motywację. Od ograniczenia poczucia niepewności do jej wysokiej tolerancji, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2001, nr 6.
View in Google Scholar
Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
View in Google Scholar
Stachowicz-Stanusch A., Kultura marketingowa przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
View in Google Scholar
Stańda A., O niektórych zależnościach między kulturą organizacyjną i strategią, "Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu" 1994, nr 214.
View in Google Scholar
Steinmann H., Kamiński R., Miękka kultura przedsiębiorstwa a teoria zarządzania przedsiębiorstwem, "Organizacja i Kierowanie" 2001, nr 3.
View in Google Scholar
Steinmann H., Schreyögg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
View in Google Scholar
Sułkowski Ł., Rycerze czy partyzanci? Kulturowe uwarunkowania zarządzenia zasobami ludzkimi, "Personel i Zarządzanie" 2002, nr 3.
View in Google Scholar
Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, pod red. Krupskiego R., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License