Abstrakt
Artykuł przedstawia rolę, jaką analiza strategiczna pełni w ocenie działalności przedsiębiorstwa turystycznego. Dla realizacji tego celu przedstawiono specyfikę działalności przedsiębiorstwa turystycznego, opisując różne jego rodzaje oraz prezentując determinanty organizacyjne, prawne rozwoju tych przedsiębiorstw, a także bazę techniczno-materiałową stanowiącą podstawę prowadzonej działalności. W dalszej kolejności omówiono funkcje analizy strategicznej w przedsiębiorstwie turystycznym. Scharakteryzowano wybrane metody analizy strategicznej, przedstawiając ich zastosowanie w ocenie działalności różnych przedsiębiorstw turystycznych.
Bibliografia
Berliński L., Penc-Pietrzak I. 2004. Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-455-0.
Zobacz w Google Scholar
Bieniok H. (red.). 1997. Metody i techniki diagnozowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Katowice: Akademia Ekonomiczna. ISBN 83-87265-81-0.
Zobacz w Google Scholar
Dziadkowiec J., Kafel T. 2008. Tworzenie wartości dodanej - na przykładzie biura podróży W: Koncepcje zarządzania jakością. Doświadczenia i perspektywy. Pod red. T. Sikory. Kraków: Wydawnictwo Naukowe PTTŻ. ISBN 987-83-924646-6-2.
Zobacz w Google Scholar
Gierszewska G., Romanowska M. 2000. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1255-0.
Zobacz w Google Scholar
Giezgała J. 1977. Turystyka w gospodarce narodowej. Warszawa: PWE.
Zobacz w Google Scholar
Golnau W. (red.). 2008. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: CeDeWu. ISBN 978-83-7556-024-4.
Zobacz w Google Scholar
Kozioł L. (red.). 2008. Rozwój potencjału pracy w przedsiębiorstwie turystycznym. Kraków: Akademia Wychowania Fizycznego. ISBN 978-83-89121-09-7.
Zobacz w Google Scholar
Lisiński M. 2004. Metody planowania strategicznego. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1525-8.
Zobacz w Google Scholar
Penc-Pietrzak I. 2003. Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą, koncepcja i zastosowanie. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. ISBN 83-7387-078-4.
Zobacz w Google Scholar
Rapacz A. 1994. Przedsiębiorstwo turystyczne - podstawy i zasady działania, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zobacz w Google Scholar
Rapacz A. (red.) 2007. Przedsiębiorstwo turystyczne. Warszawa: Difin. ISBN 978-83-7251-772-2.
Zobacz w Google Scholar
Sarnowski J., Kirejczyk E. 2007. Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. Warszawa: Almamer Wyższa Szkoła Ekonomiczna. ISBN 978-83-60197-52-3.
Zobacz w Google Scholar
Stabryła A. 2000. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-13231-0.
Zobacz w Google Scholar
Tyrańska M., Walas-Trębacz J. 2002. Formułowanie strategii produktu w firmie. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. ISBN 83-7252-116-6.
Zobacz w Google Scholar
Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H. 2004. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1496-0.
Zobacz w Google Scholar
www.orbis.pl - dane za grudzień 2008.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa