Abstrakt
Przedmiotem rozważań autorki jest kultura organizacyjna i jej wpływ na proces zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Artykuł składa się z dwóch części. Pierwsza przedstawia charakterystykę dwóch typów kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa: kultury silnej i kultury miękkiej oraz funkcji, jakie pełni kultura organizacyjna w przedsiębiorstwie. Druga część poświęcona jest zagadnieniom związanym z rolą, jaką odgrywa kultura organizacji w poszczególnych fazach zarządzania strategicznego.
Bibliografia
Armstrong M., Jak być lepszym menedżerem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Glińska-Neweś A., Strategie kształtowania kultury organizacyjnej, "Organizacja i Kierowanie" 1999, nr 1.
Zobacz w Google Scholar
Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne: planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar
Mentalność przedsiębiorstwa kluczowym czynnikiem sukcesu, "Zarządzanie na Świecie" 2002, nr 1.
Zobacz w Google Scholar
Sikorski Cz., Wpływ kultury organizacyjnej na motywację. Od ograniczenia poczucia niepewności do jej wysokiej tolerancji, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2001, nr 6.
Zobacz w Google Scholar
Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2000.
Zobacz w Google Scholar
Stachowicz-Stanusch A., Kultura marketingowa przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Zobacz w Google Scholar
Stańda A., O niektórych zależnościach między kulturą organizacyjną i strategią, "Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu" 1994, nr 214.
Zobacz w Google Scholar
Steinmann H., Kamiński R., Miękka kultura przedsiębiorstwa a teoria zarządzania przedsiębiorstwem, "Organizacja i Kierowanie" 2001, nr 3.
Zobacz w Google Scholar
Steinmann H., Schreyögg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
Zobacz w Google Scholar
Sułkowski Ł., Rycerze czy partyzanci? Kulturowe uwarunkowania zarządzenia zasobami ludzkimi, "Personel i Zarządzanie" 2002, nr 3.
Zobacz w Google Scholar
Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, pod red. Krupskiego R., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa