Abstract
The paper presents the activities undertaken by the Małopolska School of Economics in Tarnów (MSET) in order to develop distance learning in students’ education. Diversity of distance teaching forms has been outlined. The author has analysed advantages and shortcomings of distance teaching which may have major bearing on the future of e-learning in higher-level teaching. The possibility of adjusting time dedicated for learning and the rate of assimilating knowledge to individual needs of a student is an important advantage. E-learning allows minimising fear or shyness in some students during traditional lessons. The worst shortcoming of this system is lack of direct contact of a student with a teacher and other class participants. Another problem is lack of motivation and self-discipline in the learning person, so important in case of distant teaching. The Małopolska School of Economics in Tarnów has its own e-learning platform based on the Moodle program. Similar types of platforms are already in use by academic facilities all over the world. The MSET e-learning platform was first used in teaching in the academic year 2009/2010. The classes with this tool were attended by 458 full- and part-time students. The paper presents initial research after the pilot classes in the blended learning system. The research results indicate that students support development of the college facility towards distant teaching, but without resignation of direct contact with the teacher. The experience of MSET may be helpful for other entities which have not undertaken actions related to distance teaching.
References
Barszczewska-Wajda B. (red.), Wprowadzenie do e-learningu, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków 2008. ISSN 0239-6114.
View in Google Scholar
Bednarek J., Lubina E., Kształcenie na odległość: podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. ISBN 978-83-01-15471-4.
View in Google Scholar
Bołtuć P., Przemiana paradygmatu w szkolnictwie wyższym i ekspansja e-learningu z perspektywy amerykańskiej, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2006. ISBN 83-922607-6-7. Dostępny w Internecie: http://www.e-edukacja.net/trzecia/e-edukacja_3.pdf (dostęp: 25.11.2010).
View in Google Scholar
Dejnaka A., Rzeczywistość poszerzona i jej zastosowanie w e-learningu, [online], materiał konferencyjny, Konferencja „Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym”, 18 listopada 2010 roku, Warszawa 2010. Dostępny w Internecie: http://www.e-edukacja.net/siodma/referaty/Sesja_2a_4.pdf (dostęp: 25.11.2010).
View in Google Scholar
Galwas B. i in., Edukacja w Internecie, 2002, [online]. Dostępny w Internecie: http://consilr.info.uaic.ro/uploads_lt4el/resources/pdfpolAn%20education%20on%20the%20Internet.pdf (dostęp: 25.11.2010).
View in Google Scholar
Grodecka K., Uwarunkowania prawne e-learningu, [w:] B. Barszczewska-Wajda (red.), Wprowadzenie do e-learningu, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków 2008. ISSN 0239-6114.
View in Google Scholar
Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005. ISBN 83-89355-75-2.
View in Google Scholar
Krok M., E-learning z perspektywy ochrony praw autorskich, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning w kształceniu akademickim. Materiały z II ogólnopolskiej konferencji „Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym” zorganizowanej 17 listopada 2005 roku w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005. ISBN 83-922607-4-0. Dostępny w Internecie: http://www.e-edukacja.net/druga/e-edukacja_2.pdf (dostęp: 10.12.2010).
View in Google Scholar
Markiewicz J., E-learning, „Forum Nauczycieli” 2008, nr 12.
View in Google Scholar
Marković J., Założenia e-learningu. Platformy e-learningowe, [w:] B. Barszczewska-Wajda (red.), Wprowadzenie do e-learningu, Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków 2006. ISSN 0239-6114.
View in Google Scholar
Okoń-Horodyńska E. (red.), Nauczanie na odległość – nowa szansa dla edukacji, Śląskie Wydawnictwo Naukowe, WSZiNS w Tychach, Tychy 1999. ISBN 89909-523-4-3.
View in Google Scholar
Szabłowski S., E-learning dla nauczycieli, Wydawnictwo Fosze, Warszawa 2009. ISBN 978-83-7586-012-2.
View in Google Scholar
Wodecki A., Po co e-learning na uczelni?, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning w kształceniu akademickim. Materiały z II ogólnopolskiej konferencji „Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym” zorganizowanej 17 listopada 2005 roku w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2006. ISBN 83-922607-4-0.
View in Google Scholar
© Copyright by Małopolska School of Economics in Tarnów. The articles are available under the Creative Commons Attribution NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License