Abstrakt
Artykuł dotyczy sposobów kształtowania proefektywnościowej kultury organizacyjnej. Autorka omawia zależność między zmianą w przedsiębiorstwie a kulturą organizacyjną przedsiębiorstwa. Jej zdaniem, nie można mówić o zmianach w organizacji bez równoczesnego przeprowadzenia procesu zmiany kultury organizacyjnej. W pewnym momencie kolejność tych procesów ulega przestawieniu - aby efektywnie wprowadzić zmianę w przedsiębiorstwie należy najpierw zmienić jej kulturę organizacyjną. W artykule przedstawia spotykane w literaturze propozycje przemian kulturowych w przedsiębiorstwie.
Bibliografia
Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
Zobacz w Google Scholar
Aniszewska G., Gielnicka I., Firma to ja, firma to my. Poradnik kultury organizacyjnej, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 1999.
Zobacz w Google Scholar
Clarke L., Zarządzanie zmianą, Gebethner i Spółka, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Davis S.M., Managing Corporate Culture, Cambridge 1984.
Zobacz w Google Scholar
Gouillard T.J., Kelly J.N., Transforming the Organization, New York 1995.
Zobacz w Google Scholar
Łucewicz J., Organizacyjne zachowania człowieka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1999.
Zobacz w Google Scholar
Masłyk-Musiał E., Zarządzanie zmianami w firmie, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1995.
Zobacz w Google Scholar
McKenna E., Beech N., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Gebethner i Spółka, Warszawa 1997.
Zobacz w Google Scholar
Miner J.B., Organizational Behaviour. Performance and Productivity, New York 1995.
Zobacz w Google Scholar
Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, pod red. M. Gablety, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1999.
Zobacz w Google Scholar
Sikorski C., Kultura organizacyjna instytucji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1990.
Zobacz w Google Scholar
Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. jr., Kierowanie, PWE, Warszawa 1998.
Zobacz w Google Scholar
Suszyński C., Restrukturyzacja przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
Zobacz w Google Scholar
Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, pod red. R. Krupskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
Zobacz w Google Scholar
Zbiegień-Maciąg L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultury znanych firm, PWN, Warszawa 1999.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa