Abstrakt
Waga poszczególnych czynników w kształtowaniu zachowań konsumentów na rynku turystycznym jest różna w zależności od rodzaju nabywanego produktu. Cechy rynku turystycznego sprawiają, iż często wpływ cen na popyt ujawnia się w sposób specyficzny. W artykule omówiono znaczenie ceny w procesie podejmowania decyzji zakupu przez turystów oraz reakcje konsumentów na zmiany cen produktów turystycznych. Wskazano także na skutki zmian cen produktów turystycznych, a także na paradoksalne związki między cenami a popytem.
Bibliografia
Altkorn J. 1995. Marketing w turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-11295-6.
Zobacz w Google Scholar
Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. 2005. Produkt turystyczny. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1564-9.
Zobacz w Google Scholar
Kotler Ph. 1994. Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska. ISBN 83-85205-42-X.
Zobacz w Google Scholar
Mazurek-Łopacińska K. 1997. Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. ISBN 83-7011-294-3.
Zobacz w Google Scholar
Miller R. L. 1982. Economics Today. The Micro View. New York: Harper and Row.
Zobacz w Google Scholar
Nagle T.T. 1987. The Strategy and Tactics of Pricing. Englewood Cliffs: Prentice Hall.
Zobacz w Google Scholar
Rudnicki L. 2004. Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. ISBN 83-7252-204-9.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa