Abstrakt
U podstaw orientacji marketingowej leży myślenie o konsumencie i jego potrzebach. Przedsiębiorca, chcąc osiągnąć sukces na rynku, musi poznać potrzeby konsumentów i zrozumieć ich istotę. Musi też umiejętnie dostosować ofertę produktową do potrzeb i oczekiwań konsumentów, a także dążyć do jego usatysfakcjonowania. Długofalowy sukces firmy zależy bowiem od poziomu zadowolenia konsumenta z nabytego produktu. W artykule omówiono produkt turystyczny i jego istotę oraz składniki produktu. Ukazano wpływ poszczególnych składników produktu turystycznego na zachowanie konsumentów. Analizie poddano także pakiet turystyczny i jego rodzaje występujące na rynku turystycznym. Wskazano na znaczenie marki w kształtowaniu zachowań turystów. Zwrócono również uwagę na relacje zachodzące między oferowanymi produktami a potrzebami turystów oraz na konieczność dostosowania produktów turystycznych do oczekiwań różnych grup konsumentów.
Bibliografia
Altkorn, J. (red.) (2002). Podstawy marketingu. Kraków: Instytut Marketingu. ISBN 83-900698-8-1.
Zobacz w Google Scholar
Gołembski, G. (1998). Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. ISBN 83-87152-48-X.
Zobacz w Google Scholar
Holloway, J.Ch., Robinson, Ch. (1997). Marketing w turystyce. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1108-2.
Zobacz w Google Scholar
Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2005). Produkt turystyczny. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1564-9.
Zobacz w Google Scholar
Kotler, Ph. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & S-ka. ISBN 83-85205-42-X.
Zobacz w Google Scholar
Middleton, V.T.C. (1996). Marketing w turystyce. Warszawa: Polska Agencja Promocji Turystyki. ISBN 83-86800-25-9.
Zobacz w Google Scholar
Mruk, H., Rutkowski, I.P. (1999). Strategia produktu. Warszawa: PWE. ISBN 83-208-1165-1.
Zobacz w Google Scholar
Walas, B. (2003). Rynek francuski i założenia marketingu turystycznego Polski. Studia Turystyczne (numer zerowy). Warszawa: Stowarzyszenie Ekspertów Turystyki.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa