Abstrakt
W gospodarce rynkowej w centrum zainteresowania znajduje się konsument. Od jego decyzji rynkowych zależy sukces przedsiębiorstwa produkującego i sprzedającego produkty. Wiedza o zachowaniu konsumenta i czynnikach go kształtujących stanowi podstawę przy formułowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Waga poszczególnych czynników kształtujących zachowanie konsumenta na rynku jest różna. Jednym z ważniejszych jest styl życia. W artykule wskazano na rolę stylu życia w kształtowaniu zachowań konsumentów na rynku. Przytoczono w nim definicje stylu życia i ich klasyfikacje. Dokonano także charakterystyki konsumentów reprezentujących różne style życia. Wskazano również różnice w zachowaniach rynkowych tych konsumentów.
Bibliografia
Assael H. 1990. Consumer behaviour and marketing action. Boston: Kent Publishing.
Zobacz w Google Scholar
Foxall G., Goldsmith R. E. 1998. Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12687-6.
Zobacz w Google Scholar
Gałęski B. 1977. Styl życia i jakość życia -próba systematyzacji pojęcia. "Studia Socjologiczne" nr 1.
Zobacz w Google Scholar
Mehotra S., Wells W.D. 1979. Psychographics and Buyer Behavior: Theory and recent empitical findings. In: A. G. Woodside, J. N. Sheth, P. D. Bennett (ed.) Consumer and industrial buying behavior. New York: North Holland.
Zobacz w Google Scholar
Ostrowski D. 2007. Zachowania konsumentów usług turystycznych. W: Marketing usług turystycznych. Praca zbiorowa pod red. D. Dutkiewicz. Warszawa: AlmaMer Wyższa Szkoła Ekonomiczna. ISBN 978-83-60197-47-9.
Zobacz w Google Scholar
Przybyłowski K. i in. 1998. Marketing. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC. ISBN 83-87286-66-4.
Zobacz w Google Scholar
Siciński A. 1977. Problemy przemian stylu życia w Polsce. W: Badania nad wzorcami konsumpcji. Praca zbiorowa pod red. J. Szczepańskiego. Wrocław: Ossolineum.
Zobacz w Google Scholar
Solomon M.R. 2006. Zachowania i zwyczaje konsumentów. Gliwice: Wydawnictwo Helion. ISBN 83-246-0059-0.
Zobacz w Google Scholar
Szumilak J. 2002. Rynek przedsiębiorstwa. W: Podstawy marketingu. Praca zbiorowa pod red. J. Altkorna. Kraków: Instytut Marketingu. ISBN 83-900698-8-1.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa