Abstrakt
Mocna marka wspiera główną strategię biznesową i podnosi skuteczność działania firmy. Marka ma wpływ na zyski, poprzez wpływ na preferencje klienta umożliwia zdobycie przewagi nad konkurencją. Konsekwentnie zarządzana marka jest odwzorowaniem potrzeb otoczenia, odpowiedzią na wyzwania i zachodzące zmiany. Dobrze zarządzana marka wspiera wewnętrzną harmonię odnośnie do wizji firmy. Funkcjonujący wizerunek sektora elektroenergetyki w powszechnej świadomości posługuje się symbolami zakorzenionymi w XIX i w XX wieku. Definiując właściwy komunikat marki, należy unikać znaczeń mogących potwierdzać powszechną świadomości społeczeństwa, że wytwarzanie energii przyczynia się do ingerencji w środowisko naturalne. Taki wizerunek jest powszechnie wykorzystywany w kreowaniu marki na rynku energii elektrycznej od ponad stu lat. W artykule wykorzystano przykład tworzenia nowej strategii marki w Grupie Tauron.
Bibliografia
Altkorn J. 2001. Strategia marki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1349-2.
Zobacz w Google Scholar
Cheverton P. 2006. Jak skutecznie wykorzystać potencjał Twojej marki: Tajniki budowania marki i zarządzania nią. Transl. by M. Działowski. Gliwice: Helion. ISBN 83-246-0373-5 .
Zobacz w Google Scholar
Fasiecka O. 2009. “Tajemnice marki”. Polska Energia, no. 1 (3).
Zobacz w Google Scholar
Gnat A. 2009. “Nowa tożsamość Grupy Tauron”. Polska Energia, no. 1 (3).
Zobacz w Google Scholar
Joachimsthaler E. et al. 2006. Zarządzanie marką. Transl. by T. Rzychoń. Gliwice: Helion. ISBN 83-7361-912-7.
Zobacz w Google Scholar
Kall J. 2001. Silna marka: Istota i kreowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1288-7.
Zobacz w Google Scholar
Kotler Ph. 2004. Marketing od A do Z. Transl. by A. Ehrlich. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1483-9.
Zobacz w Google Scholar
Ministerstwo Gospodarki. 2006. Program dla elektroenergetyki. Warszawa, 27 March.
Zobacz w Google Scholar
Skłodzień D. 2009. “Zarządzanie wizerunkiem: Marki w grupach energetycznych”. Polska Energia, no. 2 (4).
Zobacz w Google Scholar
Urbanek G. 2002. Zarządzanie marką. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. ISBN 83-208-1399-9.
Zobacz w Google Scholar
Waśkowski Z. 2002. “Dylematy zarządzania marką”. Marketing i Rynek, no. 2.
Zobacz w Google Scholar
Witek-Hajduk M. 2001. Zarządzanie marką. Warszawa: Difin. ISBN 83-7251-209-4.
Zobacz w Google Scholar
© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa