Marka jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa
Okładka tom 23
PDF (English)

Słowa kluczowe

marka
siła marki
wartość marki

Jak cytować

Żaba-NierodaR. (2013). Marka jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej W Tarnowie, 23(2), 231-243. https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.231243

Abstrakt

Posiadanie silnej marki oraz skuteczne nią zarządzanie dostarcza przedsiębiorstwom silnego instrumentu konkurowania. W uznanej marce klienci zauważają istotne korzyści emocjonalne, co ma bezpośredni wpływ na wzrost wartości produktu dla klienta. Silna marka staje się sposobem odróżniania przedsiębiorstwa i jego produktów od konkurencji oraz drogą do zbudowania trwałej przewagi konkurencyjnej i podniesienia wartości przedsiębiorstwa. Marka jest jednym ze źródeł wartości przedsiębiorstwa, a wartość marki pozytywnie wpływa na wartość przedsiębiorstwa. Marki, brandy, logo – te pojęcia stają się coraz ważniejsze dla polskich przedsiębiorstw. To nie tylko efekt zaostrzającej się konkurencji na polskim rynku, ale również zagranicznej ekspansji polskich przedsiębiorstw, która gwałtownie przyspiesza. Posiadanie własnej znanej marki jest gwarancją opłacalnego eksportu. Marka to kapitał, który należy pielęgnować, mądrze nim zarządzać i pomnażać go. Silna marka to owoc trafnej inwestycji, który zapewnia większe przychody i większe zainteresowanie inwestorów. Silne polskie marki zdobywają nie tylko rodzimy rynek, ale i rynki zachodnie – polska żywność, kosmetyki meble czy łodzie to nasze powody do dumy. Silna marka to jej wyjątkowy charakter, wrażenie, które wywołuje, a często też wyznacznik statusu społecznego. Tylko stworzenie silnej marki pozwala zbudować rynkową pozycję i osiągnąć sprzedażowy sukces.

 

https://doi.org/10.25944/znmwse.2013.02.231243
PDF (English)

Bibliografia

Altkorn J. Strategia marki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001. ISBN 83-208-1349-2.
Zobacz w Google Scholar

Altkorn J. Strategie marki w marketingu międzynarodowym. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 1999. ISBN 83-7252-119-0.
Zobacz w Google Scholar

Cheverton P. Jak skutecznie wykorzystać potencjał Twojej marki. Transl. by M. Działowski. Gliwice: Helion, 2006. ISBN 83-246-0373-5.
Zobacz w Google Scholar

Joachimsthaler E. et al. Zarządzanie marką. Transl. by T. Rzychoń. Gliwice: Helion, 2006. ISBN 83-7361-912-7.
Zobacz w Google Scholar

Kall J. Silna marka: istota i kreowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001. ISBN 83-208-1288-7.
Zobacz w Google Scholar

Kotler Ph. Marketing od A do Z. Transl. by A. Ehrlich. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. ISBN 83-208-1483-9.
Zobacz w Google Scholar

Kowalczyk J. “Polacy kibicują narodowym czempionom” [online, accessed: 2013-11-20]. Puls Biznesu, 19.08.2013. Available online: http://patriotyzm.pb.pl/3281794,76845,polacy-kibicuja-narodowym-czempionom.
Zobacz w Google Scholar

“Ranking najcenniejszych polskich marek” [The Ranking of the most valuable Polish brands], Rzeczpospolita, 19.12.2012 (Supplement).
Zobacz w Google Scholar

Szymczak J., Urbaniak M. “Marka jako element jakości postrzeganej przez nabywców instytucjonalnych”. In: Wpływ zasobów niematerialnych na wartość firmy, vol. 2. Ed. E. Skrzypek. Lublin: Zakład Ekonomiki Jakości i Zarządzania Wiedzą Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2003. ISBN 83-914730-3-1.
Zobacz w Google Scholar

Urbanek G. “Marka a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa”. Marketing i Rynek, 2000, nos. 8–9.
Zobacz w Google Scholar

Urbanek G. Zarządzanie marką. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. ISBN 83-208-1399-9.
Zobacz w Google Scholar

Waśkowski Z. “Dylematy zarządzania marką”. Marketing i Rynek, 2002, no. 2.
Zobacz w Google Scholar

Witek-Hajduk M . Zarządzanie marką. Warszawa: Difin, 2001. ISBN 83-7251-209-4.
Zobacz w Google Scholar

© Copyright by Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Artykuły są udostępniane na podstawie Creative Commons Attribution Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Licencja Międzynarodowa

 

Pobrania

Dane pobrania nie są jeszcze dostepne